X

منشور حقوق مراجعین

* شفاف سازی و آگاهی بخشی به مردم نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تاکید بر دسترسی آسان و ضابطه مند به اطلاعات و اسناد مورد درخواست بطریق صحیح

* ارتقا سلامت اداری و رشد ارزش های اخلاقی از طریق اصلاح فرآیندهای اجرایی و بهره گیری از امکانات فرهنگی و نظام موثر پیشگیری از تخلفات و برخورد قاطع با متخلفین

* صیانت از حقوق مراجعین و جبران خسارت های وارده در اثر قصور یا تقصیر در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات اداری و حذف تشریفات زائد یا اقدامات غیر ضرور به منظور تسریع در ارائه خدمات به مردم

* رعایت نظم و انضباط اداری و ورود و خروج به موقع، حفظ تواضع و فروتنی و تقویت وجدان کاری و پرهیز از سهل انگاری در انجام امور مراجعین

* داشتن اخلاق حسنه و روی گشاده در برخورد با مراجعین و صبر و شکیبایی در تامین خواسته های منطقی آنان در چارچوب قوانین و مقررات

* تلاش برای افزایش دانش و آگاهی به منظور راهنمایی صحیح مراجعین و رفع مشکلات آنان در چارچوب ضوابط جاری

* رعایت اصل امانتداری و خودداری از افشای اطلاعات افراد و تسلیم اسناد و مدارک به اشخاصی که حق دریافت آنها را ندارند.